Monday, April 2, 2012

The Hunger Games: Wat ik er van vond

Oké, ik ben dus gisteren The Hunger Games gaan zien en ik ben tevreden. De film zit goed in elkaar net zoals het boek en het is spannend, romantisch en emotioneel. Als ik enkele kritische opmerkingen mag geven:
  • In de arena zelf vond ik het nogal kort. De gevechten en problemen werden snel afgehandeld en ik vond dat ze daar wel wat meer tijd aan mochten besteden.
  • Men switcht ook de hele tijd van arena naar studio, wat in het boek helemaal niet was en ik had daar ook niet echt de behoefte aan. Dit zorgde er ook voor dat er veel minder in de arena zelf werd gefilmd. Langst de andere kant zag je wel hoe het voor de mensen in de studio ook echt een spel was. Geen medelijden.
  • De liefde tussen Peeta en Katniss vond ik maar flauw. In het boek was het romantische en emotioneel en weet je ook hoe moeilijk Katniss het daarmee heeft. Dat kwam niet echt over in de film.
  • Ook de gevoelens tijdens de spelen waren nogal oppervlakkig. Behalve de huilbui na de dood van Rue zien we niet zo heel veel woede, pijn, verdriet,... Het lijkt alsof het helemaal niet zo moeilijk is om te overleven. 
  • En als laatste: de honden. In het boek hadden deze dezelfde ogen als de doden, wat zorgde voor redelijk wat opschudding en gruwel. Niets daarvan in de film, wat spijtig is.
Maar al bij al vond ik het wel een goede film. Spijtig genoeg is het nog meer dan een jaar wachten op de volgende.

xxx Tillie

No comments:

Post a Comment